تبلیغات
سایت پازل - مطالب بهمن 1396

موفقیت محققان ایرانی درساخت نانوذرات با کاربردهای گوناگون

محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک موفق به ساخت انواع نانوذرات شدند.

موفقیت محققان پژوهشگاه ملی درساخت نانوذرات با کاربردهای متنوع

محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک موفق به ساخت انواع نانوذرات شدند که در فرمولاسیون مواد دارویی همچون آنتی‌بیوتیک‌ها، تثبیت آنزیم‌های صنعتی به منظور بهبود عملکرد آنها،  تولید زیست سوخت و ساخت نانوکامپوزیت‌های جدید برای کشت و تمایز سلول‌های بنیادی و تشخیص و درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.

ادامه مطلب

چگوه اعتماد به نفس مان را بالا ببریم ؟

راه‌های زیادی وجود دارند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید اعتماد به نفس خود را در بلند مدت افزایش دهید، اما گاهی اوقات نیاز به افزایش اعتماد به نفس در کوتاه مدت دارید.

روش‌های سریع افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

راه‌های زیادی وجود دارند  که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید اعتماد به نفس خود را در بلند مدت افزایش دهید، اما گاهی اوقات نیاز به افزایش اعتماد به نفس در کوتاه مدت دارید.

خورشید تا سال 2050 "کم نورتر" خواهد شد

محققان پیش‌بینی کردند، تا اواسط قرن جاری، ممکن است خورشید، تابش‌های کمتری ساطع کرده و تا چند دهه بعد، سردتر و تاریک‌تر خواهد شد.

خورشید تا سال 2050 "کم نورتر" خواهد شد

دانشمندان می‌گویند: کاهش دمای خورشید به دلیل پدیده "کاهش عظیم" خواهد بود. این پدیده یک دوره زمانی است "لکه‌های خوشیدی" کمتری تشکیل می‌شود و"مغناطیس" خورشید کاهش یافته و اشعه "فرابنفش" کمتری به سطح سیاره ما تابیده می‌شود.

کشف درازترین غار به زیر آب رفته

گروهی از غواصان در مکزیک، موفق به کشف بزرگ‌ترین غار غرق‌شده‌ی جهان شدند.

کشف بزرگ‌ترین غار غرق‌شده‌ی جهان در مکزیک

گروهی از غواصان در مکزیک، موفق به کشف بزرگ‌ترین غار غرق‌شده‌ی جهان شدند.این غار 347 کیلومتر طولش است و  مملو از شاخه‌ها، دخمه‌های پرپیچ و خم و دیدنی است که علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین اکتشافات دنیای طبیعی محسوب می‌شود.

تصاویر منتخب 2